דיכטר: "גירוש משפחות מחבלים – צעד אפקטיבי"

אסתי פלד No Comments on דיכטר: "גירוש משפחות מחבלים – צעד אפקטיבי"

שר החקלאות אבי דיכטר במהדורה המרכזית: "אם נצליח להביא לכך שמשפחות מחבלים מגורשות לעזה זה יהיה הישג דרמטי. אין כמו גירוש להרתיע. סנקציית הגירוש היא הכי קשה ואפקטיבית"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החקלאות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אבי דיכטר (הליכוד), לשעבר ראש השב"כ שוחח הערב (ראשון) עם אבי רבינא במהדורה המרכזית על צעדי הממשלה לטיפול בטרור. "הממשלה הזו גמרה אומר לטפל אחרת במחבלים בעיקר באמצעות הרתעה. לכן כבר אתמול נאטם בית המחבל מנווה יעקב ואני מקווה שהוא גם ייהרס ואני מקווה שהבית של המחבל השני גם יעבור את אותו תהליך".

הוא הסביר מה הכוונה באיטום הבית: "המשמעות היא שאי אפשר לעשות שימוש בבית וזה עד להשלמת ההליכים להריסתו. ככל שהריסת הבית קרובה יותר לזמן הפיגוע – ההרתעה חזקה יותר".

על צעדי הממשלה: "היו גם החלטות נוספות מתוך מטרה להעלות מדרגה בהרתעה. למשל שלילת אזרחות ממחבלים שיושבים בכלא ומקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית. זה חוק שכבר נמצא על שולחן הכנסת ואני מקווה שהוא יעבור. עכשיו נבדקים צעדים נוספים – כיצד אפשר להרתיע בני משפחה שעוטפים את המחבל בהערצה".

עוד הוסיף דיכטר: "החגיגות שראינו ביוש ובעזה – בדיוק בנושא הזה בכוונתנו לנקוט צעדים שישנו את המצב. מי שמתהדר במעשי המחבל, כמו אביו של המחבל עוד יתחרט על כך".

לדבריו "אם נצליח להביא לכך שמשפחות מחבלים מגורשות לעזה זה יהיה הישג דרמטי. אין כמו גירוש להרתיע. סנקציית הגירוש היא הכי קשה ואפקטיבית".

דיכטר הזכיר: "לצערי קו השבר של הסנקציה הזו היה ב-92 כאשר בעקבות פיגוע קשה ישראל גירשה 450 מחבלים ללבנון והממשלה אז בראשות רבין שקלה לבטל את זה בעקבות העובדה שבגץ שלח איתותים שהוא עלול לפסול את הגירוש – המחבלים כבר היו על האוטובוסים אבל ברגע האחרון הממשלה חטפה פיק ברכיים והחליטה ללכת על גירוש קצוב בזמן. זו הייתה טעות פטאלית".



0 תגובות